Facebook Youtube Tinklapio medis Neįgaliems En Lt

Hermano Perelšteino jaunųjų dirigentų konkursas

Keistas šis pavasaris „Ąžuoliuke“. Tylu mokykloje, tylu Mokytojų namuose. Nevyksta repeticijos, nevyksta „Ąžuoliuko“ jubiliejiniai renginiai. O toks svarbus šis laikotarpis turėjo būti mūsų gyvenime! Juk „Ąžuoliukui“ – 60, o muzikos mokyklai – 40 metų. Tiek daug buvo numatyta renginių ir koncertų.

 

Tačiau sustojęs gyvenimas privertė ieškoti kūrybiškų sprendimų. Tikras iššūkis buvo nuotoliniu būdu surengti H. Perelšteino jaunųjų dirigentų konkursą. Labai sudėtingas Javier Busto kūrinys „Ave Maria“ ne kiekvienam Muzikos akademijos studentui įkandamas, o ką ir besakyti apie mūsų aštuntokus. Choro koncertmeisteris  Rimvydas Mitkus Katedros vargonais įgrojo kūrinio fonogramą, kuri dalyviams turėjo atstoti chorą. Visas kitas darbas buvo konkursantų saviraiškos rezultatas. Nufilmuoti vaizdo klipą ir pateikti komisijai užtruko ne vieną dieną. O komisija kaip visada autoritetinga: mokytojas Vytautas Miškinis, mokytojas Vaclovas Augustinas ir mokytojas Linas Balandis. Verdiktas: pirma vieta – Aleksandras Mašonis, vyr. mokytojas Gintaras Leipus, antra vieta – Adomas Juostas, vyr. mokytoja Natalija Ranceva ir trečia vieta – Ignas Vasilevičius, mokytoja metodininkė Rita Nenėnaitė.

Vyr. mokytojas Gintaras Leipus

 

Ir dar keletas žiūri narių minčių:

„Tai yra labai gerai, kad tradicija tęsiasi. Tai yra labai gerai, kad mokytojai padrąsino jaunus dirigentus dalyvauti šiame konkurse labai keistose jo realizavimo sąlygose. Tai buvo iššūkis diriguoti “virtualiam” chorui, kurio nepajudinsi nei dinamikos, nei frazavimo, nei tempų prasme. Jo funkciją atliko vargonai, kurio skambesys gal kiek panašus į choro spalvą, bet ne itin turtingas tembrinio spektro prasme.

Tai įrašas, kuris tarnavo tam tikrai dirigentinio ( techninio – manualinio ) bei interpretacinio ( garso vedimo atitikmens realiame skambančios muzikos laike ) prisitaikymo funkcijai. Muzikinė reakcija buvo derinama su bandymu įvilkti ją į tam tikrą jau suformuotų dirigavimo įgūdžių arsenalą. Šaunuoliai visi, rizikavę realizuoti šį dalinai saviruoša paremtą projektą. Nauja patirtis, nauji iššūkiai, naujos mintys būsimam projektui, jei jam iškiltų analogiškos grėsmės menines ambicijas realizuoti panašiomis sąlygomis.“

                                                                                                                                          prof. Vytautas Miškinis

 

,,Nepaisant karantino, „Ąžuoliuko“ muzikos mokykla sugebėjo surengti savo aštuntokų dirigavimo konkursą, tiesa, virtualų. Labai svarbu, kad tradicija nebuvo nutraukta.

Nežinau visų pasiruošimo detalių – kiek berniukai ruošėsi patys, kiek juos konsultavo mokytojai, tačiau rezultatai buvo puikūs. Akivaizdu, kad ir mokiniai, ir mokytojai šiuo sudėtingu metu sugebėjo efektyviai pasinaudoti šiuolaikinėmis ryšio priemonėmis.

Suprantu, kad berniukams nebuvo lengva, nes jie turėjo diriguoti iš anksto paruoštai fonogramai. O tai, iš esmės, priešinga dirigavimo procesui – užuot valdę ir kontroliavę skambesį, jie turėjo prie jo taikytis, diriguoti „negyvam“ įrašui.

Bet nepaisant to, konkurso dalyviai turėjo galimybę parodyti savo sugebėjimus – teisingą kūno laikyseną, komunikavimą veidu ir akimis, dirigavimo technikos elementus, bendrą muzikos pajautimą.

Jeigu, neduok Dieve, karantinas ir vėl kada nors mus įkalins, tikiu, kad bus sukurtos (o gal jau ir yra) technologijos, kurių pagalba galima būtų paruošti interaktyvią fonogramą, specialiais jutikliais reaguojančią į dirigento judesius.“

                                                                                                                                          prof. Vaclovas Augustinas