Youtube Facebook Tinklapio medis Neįgaliems

Metodinė savaitė „Projektinės veiklos svarba ugdymo procese – rezultatai ir tęstinumas“

 

    Tęsdami Vilniaus „Ąžuoliuko“ muzikos mokyklos 30-čio bei berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ 50-čio jubiliejinius renginius, mokykloje surengėme Atvirų durų metodinę savaitę, kurioje mūsų mokytojai dalijosi gerąja patirtimi. Kiekvieną savo darbui atsidavusį mokytoją lydi rūpestis. Koks aš mokytojas? Ar esu kūrybiškas, nuolatos besigilinantis į savo profesijos naujoves? Ar sukaupiau vertingą pedagoginę patirtį, kuria galėtų pasinaudoti mano kolegos? Ši savaitė ir suteikė galimybę kiekvienam pedagogui atsakyti į šiuos klausimus. Išgirdome puikių pranešimų, stebėjome atviras pamokas. Mokytojai pristatinėjo pačių sukurtas mokymo priemones bei naujus mokyklos išleistus leidinius. Analizavo bibliotekos edukacinę bei informacinę paslaugą. Mokykloje visą savaitę veikė paroda, kurioje bendruomenė ir svečiai galėjo susipažinti su projektų surinkta archyvine medžiaga. Kaip visada mokyklą puošė nuotraukų paroda, kurioje užfiksuotos mokyklos projektinės veiklos gražiausios akimirkos. Visi džiaugėmės, kad pasirinkome teisingą kryptį, nes puikiai įgyvendinome mokyklos strateginio plano tikslus organizuojant projektinę veiklą. Mes drąsiai galime pasakyti, kad savo jubiliejinius metus sutinkame gerokai paaugę. Kaip mūsų mylimas poetas Justinas Marcinkevičius sako: „Norėdami pamatyti Lietuvą – žiūrėkime į mokyklą, nes ten ji auga“. Todėl mes paskutinę metodinės savaitės dieną pasikvietėme kolegas: Vilniaus m. muzikos mokyklų direktorius ir jų pavaduotojus, socialinius partnerius – Vievio meno mokyklos bei Vilniaus menų darželio-mokyklos „Dainorėliai“ administraciją, su kuriais pasidalinome vadybine patirtimi rengiant projektus ir diskutavome, kokią svarbą ugdymo procesui turi projektinės veiklos rezultatai ir tęstinumas. Visi turėjome galimybę susipažinti su Comenius programa, bei daugiašalės partnerystės projektų patirtimi. Būkime ir toliau kūrybiški, energingi, talentingi ir žingeidūs savo profesijos naujovėms. Mūsų jubiliejiniai renginiai tęsiasi. Laukiame Jūsų Kalėdiniuose chorų koncertuose „Skamba Kalėdų varpeliai“.  

 

Direktorė Aušra Šikšnelienė  

 

***

 

Pirmadienis (2009-11-23)

 

     Projektas „Ažuoliuko” talentai – gabių mokinių saviraiškos motyvacija. Pranešėjai: mokytojai metodininkai Daiva Tumėnaitė ir Algirdas Rakauskas. Projekto dalyvių koncertas.

 

 

0

 

 

Antradienis (2009-11-24)

 

       Ąžuoliuko“ muzikos mokyklos bibliotekos edukacinė bei informacinė paslauga. 
Pranešėjai: Direktorės pavaduotoja ugdymui Liudmila Ikonikova, bibliotekos vedėja Ada Gelpernaitė.

 

   Naujausius leidinius pristatė: mokytojas Kęstutis Kuncė, vyr. mokytoja Dalė Juozapavičiūtė, mokytoja ekspertė Danutė Kemeklytė, vyr. mokytoja Vilma Jasudėnaitė, koncertmeisterė Ekvilija. Sutkevičienė, vyr. mokytojas Arvydas Barzinskas, mokytoja metodininkė Natalija Kosenko, mokytoja metodininkė Eglė Čigriejūtė Strolienė.

 

00

 

      „Vokalinės klausos ugdymas“ – 2 m. m. choro pamoka, vyr. mokytoja Renata Kuncienė.

 

nnnn

 

      Leono Povilaičio kūrinių vaikams rinkinio „Akimirkos“ pristatymas-koncertas.
Pranešėjos: mokytojos metodininkės Aušra Šikšnelienė ir Liudmila Ikonikova, dalyvauja fortepijono skyriaus mokiniai ir mokytojai.

 

mmmm

 

     „Dvibalsumo vystymas“ – 3 m. m. choro pamoka, mokytoja metodininkė Eglė Čigriejūtė Strolienė.

 

bbbb

 

Trečiadienis (2009-11-25)

 

      Edukologinės idėjos ir IKT taikymo kompetencijų raiška Vilniaus „Ąžuoliuko“ muzikos mokykloje
      Pranešėja direktorė Aušra Šikšnelienė

     Muzikinės animacijos galimybės. Pranešėja mokytoja metodininkė Audronė Aleksandravičiūtė

     Mokymo priemonės „Solfedžio pramogos“ pristatymas. Pranešėja mokytoja metodininkė Tatjana Timkinaitė

     Muzikinės virtualios kelionės muzikos istorijos pamokose. Pranešėjas vyr. mokytojas Vytautas Pastarnokas

     Tarp tonalumo ir atonalumo: kognityvinis aspektas. Pranešėjas mokytojas Robertas Budrys.

 

3

 

Ketvirtadienis (2009-11-26)

 

     Projektų metodo taikymo galimybės ir reikšmė ugdymo procese. Pranešėja mokytoja metodininkė Rima Podprugina

     Leonas Povilaitis – nacionalinės pedagoginės literatūros puoselėtojas. Pranešėja mokytoja metodininkė Asta Grybienė

 

4

 

Penktadienis (2009-11-27)

 

       Comenius programos galimybės neformaliojo švietimo mokyklose. Pranešėjas Švietimo mainų paramos fondo Bendrojo ugdymo ir suaugusiųjų švietimo programų skyriaus vadovas Vytautas Pačiauskas.

      Daugiašalės partnerystės projektų patirtis. Pranešėja menų darželio-mokyklos „Dainorėliai“ direktorė Liucija Milašauskienė.

      Projektinės veiklos svarba ugdymo procese – rezultatai ir tęstinumas. Pranešėjos: direktorė Aušra Šikšnelienė ir pavaduotoja ugdymui Liudmila Ikonikova.

 

5

 


 

Atsiliepimai apie Atvirų durų metodinės savaitės renginius

 

 Apie Muzikos teorijos skyriaus pristatymą Metodinėje atvirų durų savaitėje

     Jau trečius mokslo metus Vilniaus „Ąžuoliuko“ muzikos mokykloje veikia kompiuterinė klasė su muzikinėmis mokomosiomis programomis Groovy Jungle, Groovy City (įsigyta šiais metais), Auralia, Musition, Sibelius, Sibelius Instruments, MIDI klaviatūromis bei kita papildoma įranga, teikiančia plačias galimybes ugdymo proceso tobulinimui, muzikinio ugdymo naujovių diegimui. Mokyklos mokiniai gali išbandyti jėgas muzikos teorijos, klausos lavinimo, muzikos kūrybos srityse, vaizdžiai, įdomiai bei integruotai pažinti pasaulio muzikinę kultūrą… Mokyklos pedagogai taip pat įgijo ir gali nuolat tobulinti IKT teikiamų galimybių kompetencijas. 2009 m. lapkričio 23 – 27 dienomis vykusi „Metodinė atvirų durų savaitė“ skirta Berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ 50-mečiui bei Vilniaus „Ąžuoliuko“ muzikos mokyklos 30-mečiui, suteikė galimybę pasidžiaugti mūsų kolektyvo pasiekimais bei įvertinti skyrių veiklą.

     Metodinėje atvirų durų savaitėje teorinis skyrius pristatė tęstinį savo projektą „Edukologinės idėjos ir IKT taikymo kompetencijų raiška Vilniaus „Ąžuoliuko“ muzikos mokykloje“. Pranešimuose atsispindėjo įvairios IKT metodinės priemonės, suteikiančios plačias galimybes kūrybiškam mokytojų darbui ir ugdymo proceso tobulinimui. Savo pranešimu „Edukologinės idėjos ir IKT taikymo kompetencijų raiška Vilniaus „Ąžuoliuko“ muzikos mokykloje“ mokyklos direktorė A. Šikšnelienė (II vadybinė kategorija) atidarė teorinio skyriaus prisistatymą. Pranešėja atskleidė, koks nelengvas kelias buvo nueitas nuo mokyklos modernizavimo idėjos iki pirmosios Lietuvoje kompiuterinės klasės su muzikinėmis programomis bei kita įranga atidarymo, muzikos istorijos kabineto, pagrindinės choro klasės – amfiteatro, bibliotekos, administracijos aprūpinimo IKT įrenginiais, be kurių neįsivaizduojamas kokybiškas šiuolaikinės mokyklos darbas, o taip pat ir meninis ugdymas. Mokytoja metodininkė T. Timkinaitė pristatė DVD su savo sudarytais muzikiniais kryžiažodžiais – „Solfedžio pramogos“. Taip žaismingai galima sužinoti daug rimtų dalykų. Mokytojas R. Budrys savo pranešime „Tarp tonalumo ir atonalumo: kognityvinis aspektas” pasigilino į tonalumo bei atonalumo psichologinius vertinimus ir privertė susimąstyti apie muzikoje egzistuojančius stereotipus. Mokytojos metodininkės A. Aleksandravičiūtės pranešime „Muzikinės animacijos galimybės“ pateikta muzikinės animacijos mašinos autoriaus S. Malinovskio (S. Malinowsky Music Animation Machine) koncepcija bei MAM atsiradimo istorija.

      Muzikinės animacijos mašinos svetainė www.musanim.com, kurios epigrafu tapo K. Kelio (K. Kelly) citata „Aš pirmą kartą pajutau – aš tikrai matau muziką“ atskleidžia kaip, iš pažiūros nesusiję meno ir technikos dalykai, gali atverti kelią gilesniam muzikos pažinimui net ir neturintiems specialaus muzikinio išsilavinimo… „Muzikinių virtualių kelionių muzikos istorijos pamokose“ autorius mokytojas V. Pastarnokas įrodė, kokios įdomios, informatyvios ir kokybiškos gali būti iš pirmo žvilgsnio daug sausų faktų turinčios muzikos istorijos pamokos. Ar galima atsisakyti virtualios kelionės Google Earth lėktuvu į studijuojamo kompozitoriaus šalį, pažiūrėti mokyklos įsigytų BBC TV serijų apie didžiuosius kompozitorius, pamatyti geriausių pasaulio muzikinių teatrų spektaklius, koncertus su žymiausiais atlikėjais? Mokytojas pademonstravo ir kokybiškos muzikos istorijos kabineto įrangos privalumus.    

      Vilniaus „Ąžuoliuko“ muzikos mokykla dalyvauja Lietuvos muzikos ir teatro akademijos muzikos mokymo studijų centro projekte „Muzikos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo sistemos plėtra, įgyvendinant mokymo(si) visą gyvenimą inovatyviais metodais ir formomis galimybes“, todėl ji gali naudotis įdomiais ir kūrybiškai paruoštais elektroniniais muzikos istorijos vadovėliais vaikų muzikos mokykloms.

 

Mokytoja metodininkė Audronė Aleksandravičiūtė    

 

***

 

      2009-11-23 instrumentinio skyriaus makytojai Daiva Tumėnaitė ir Algirdas Rakauskas labai dalykiškai, gyvai ir betarpiškai pradėjo „Ąžuoliuko“ choro 50- mečiui  ir „Ąžuoliuko“ muzikos mokyklos 30-mečiui skirtą atvirų durų savaitę. Su dėkingumu  n a u j a i  išgirdome gerbiamų, mylimų, brangių jau Anapilin išėjusių mūsų dėstytojų,  doc. Vytauto Gaidamavičiaus,  doc. Jurgio Bialobžeskio gyvą žodį.  Buvo labai įdomu prisiminti gražias mūsų mokyklos tęstinio projekto „Moko mus – mokomės mes“ akimirkas, mūsų mokinių rankomis skambinamos muzikos video įrašus. Mokytoja Daiva Tumėnaitė priminė apie gabių mokinių saviraiškos motyvacijos svarbą. Kad gabių vaikų ateitimi būtų rūpinamasi ne mažiau, kaip neįgaliųjų. Pirmąją atvirų durų dieną papuošė ir įprasmino gyvas jaunųjų mūsų mokyklos muzikantų koncertas. Buvau maloniai nustebinta Išilginių fleitų ansamblio skambesio darnumu, profesionalumu, Akordeonų ansamblio susiklausymu.

 

Mokytoja Alva Zagorskaitė  

 

***

 

      Buvo įdomu giliau susipažinti su kompozitoriaus Leono Povilaičio kūryba, su įvairiais jo kūrybos periodais, ypač ankstyvuoju, kurį mes labai mažai pažįstame. Kompozitoriaus kelias unikalus tuo, kad jis nuo sudėtingų dodekafoninių kūrinių atėjo prie vaikiško repertuaro.

 

Mokytoja metodininkė Aleksandra Ingaunytė  

 

***

 

Projektas „Ąžuoliuko“ talentai – gabių mokinių saviraiškos motyvacija

 

     Šių metų lapkričio 23 dieną Vilniaus Ąžuoliuko  muzikos mokykloje prasidėjo projektas – atvirų durų savaitė pavadinimu Projektinės veiklos svarba ugdymo procese – rezultatai ir tęstinumas. Savaitę pradėjo muzikos mokyklos instrumentinis skyrius, pristatydamas pranešimą – diskusiją tema Ąžuoliuko talentai – gabių mokinių saviraiškos motyvacija. Pranešimas prasidėjo informatyviu gabių mokinių atpažinimo ankstyvame amžiuje ir darbo su jais aspektų išdėstymu. Vėliau, iliustruojant gausia foto ir video medžiaga,  buvo prisiminti mokyklos organizuoti koncertai, konkursai, kuriuose dalyvavo gabiausieji. Pranešimą parengė ir skaitė mokytoja metodininkė, instrumentinio skyriaus vedėja Daiva Tumėnaitė bei mokytojas metodininkas Algirdas Rakauskas. Antroje dienos pusėje mokyklos koncertų salėje surengtas instrumentinio skyriaus mokinių koncertas maloniai nustebino klausytojus instrumentų įvairove. Jame puikiai pasirodė visų specialybių mokiniai, pradedant išilgine fleita, smuiku, saksofonu ir baigiant klasikine gitara, trimitu, skersine fleita bei akordeonu. Taip pat džiugino ir fortepijono skyriaus mokinių puikiai atlikti kūriniai. Koncertą vedė vyr. mokytoja Laimutė Pakalkienė.

 

Mokytojas Jonas Gadišauskas