Youtube Facebook Tinklapio medis Neįgaliems

Solfedžio mokytojų metodinė diena „Raktas į muziką“

     Tarp gausos šių mokslo metų „Ąžuoliuko“ choro koncertų, įvairių mokyklos respublikinių renginių, skirtų instrumentiniam muzikavimui, įvyko vienas kitoks – solfedžio mokytojų metodinė diena „Raktas į muziką“. Šį kartą susitikome labai svarbiam pokalbiui su kolegėmis iš Vilniaus  Juozo Tallat-Kelpšos konservatorijos: Ugdymą organizuojančio skyriaus vedėja, Bendrosios teorijos metodinės grupės pirmininke, vyresniąja mokytoja Irena Mikaliūkštiene, vyresniąja mokytoja Aušra Dargiene ir Muzikos teorijos ir kompozicijos metodinės grupės pirmininke, vyresniąja mokytoja Liudmila Milašiene. Vilniaus „Ąžuoliuko“ muzikos mokyklai atstovavo šio renginio moderatorė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Žydrė Jankevičienė ir Teorijos skyriaus metodinės grupės pedagogai : mokytoja metodininkė Audronė Aleksandravičiūtė, mokytojas metodininkas dr. Robertas Budrys, vyresnysis mokytojas Gintaras Leipus, vyresnysis mokytojas Vytautas Pastarnokas, vyresnioji mokytoja Božena Raginienė, vyresnysis mokytojas Gintaras Skapas ir mokytoja metodininkė Tatjana Timkinaitė.

       Prisipažinsiu, buvo labai įdomu išgirsti tiek mūsų mokyklos, tiek konservatorijos mokytojų asmeninę patirtį, dėstant „mistiškiausią“ dalyką – solfedį. Ši diskusija dar kartą atskleidė, kad vienintelio „rakto į muziką“ nėra. Neįmanoma parašyti ir vienintelio teisingo solfedžio vadovėlio. Šis dalykas priverčia mokytoją nuolat ieškoti būdų, kaip sudominti besimokančius vis tuo pačiu konservatyviu solfedžio turiniu – gamomis, intervalais, akordais, tampančiais muzikos atlikimo pagrindu. Kaip išugdyti sugebėjimą atlikti (intonuoti, ritmuoti, išgirsti) muziką – tai nuolatinė solfedžio dėstymo metodikos paieška.  Buvęs ąžuoliukas, „Ąžuoliuko“ muzikos mokyklos solfedžio mokytojas, dabar – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) Kompozicijos katedros vedėjas, prof. Vaclovas Augustinas sako: „Pagrindinis mano solfedžio dėstymo metodikos tikslas yra ugdyti studentų gebėjimą kuo lengviau perskaityti muzikinį tekstą…“

     Konservatorijos mokytojos atskleidė, kiek kūrybiškumo ir pastangų tenka „įdėti“ į šiuolaikinius ugdytinius. Konservatorija yra tarpinė grandis tarp muzikos bei meno mokyklų ir aukštųjų mokymosi įstaigų. Kasmet nemaža dalis jos mokinių įstoja į LMTA, kitas aukštąsias Lietuvos ir užsienio mokyklas. O Vilniaus Juozo Tallat-Kelpšos konservatorijoje mokosi ir Vilniaus „Ąžuoliuko“ muzikos mokyklos absolventai. Mums šis kolegiškas pokalbis padėjo suprasti, kokius reikalavimus turėtų atitikti mūsų mokinių parengimas, jei jie norėtų studijuoti su muzika susijusią profesiją.

       Galime pasidžiaugti, kad Vilniaus „Ąžuoliuko“ muzikos mokykla buvo pirmoji Lietuvoje, įkūrusi muzikos mokymuisi skirtą kompiuterinę klasę su Sibelius Groovy Music trimis programomis, Auralia, Musition, Sibelius Instruments, Sibelius muzikos notacijos programine įranga. Ąžuoliukai buvo vieni iš pirmųjų Lietuvoje, galėję patyrinėti pasaulyje jau įsitvirtinusią šią muzikinio ugdymo sistemą. Kaip parodė gyvenimas, informacinių technologijų diegimas muzikiniame ugdyme tampa būtinybe. Tai patvirtino ir kolegės iš konservatorijos. Mūsų mokykloje šiais mokslo metais išbandomas naujas pasirenkamasis dalykas – muzikos kompiuterinis raštingumas. Mokytojas Robertas Budrys ugdo dvi smalsių berniukų grupes.

      Apmąstant renginio „Raktas į muziką“ turinį, galima pasakyti, kad viešai nematoma teoretikų veikla kloja pagrindus muzikinei ugdymo kokybei ir nuolatiniam tobulėjimui. Tad renginyje dalyvavusių mokytojų vardu dėkoju l. e. pareigas direktorei Liudmilai Ikonikovai už metodinės dienos idėją. Norisi tikėti, kad abiems pusėms naudingas bendradarbiavimas tęsis!

 

 

                                                                 Mokytoja metodininkė Audronė Aleksandravičiūtė